In het parochiebestuur van de HH. Paulus en Ludger zijn we op zoek naar een

BESTUURSLID GEBOUWEN (m/v)

Doel van de functie:

Het behartigen van de portefeuille gebouwen in het parochiebestuur ten dienste van de geloofsgemeenschappen in de parochie.

Missie van de parochie:

Onze parochie wil zich inzetten voor de verkondiging van het Evangelie. We zien het als onze opdracht om in een veranderende wereld als leerling van Jezus Christus in onze tijd getuigen te zijn van geloof, hoop en liefde voor God en de mensen.

Het parochiebestuur:

bestaat uit acht personen en wordt ondersteund door (beheer)commissies, werkgroepen en het parochiesecretariaat. Het parochiebestuur faciliteert zakelijk het pastorale team, vrijwilligers en gemeenschappen in hun taken, functioneert als een collegiaal bestuur en vergadert maandelijks.

Het bestuurslid gebouwen:

  • bereidt voor en geeft mede uitvoering aan het gebouwenplan;
  • is verantwoordelijk voor het mede voorbereiden van noodzakelijk onderhoud aan gebouwen in een meer-jaren-onderhoudsplan en coördineert de uitvoering ervan;
  • onderhoudt contact met het bouwtechnisch bureau dat het meer-jaren-onderhoudsplan opstelt, de gebouwen inspecteert en voorstellen doet voor noodzaak en nut van onderhoud;
  • onderhoudt contacten met de plaatselijke gebouwenbeheerders van de beheercommissies en met de functionaris voor bouwzaken van het aartsbisdom.

Profiel: wij zoeken een vrouw of man die

  • affiniteit heeft met en belangstelling voor bouwtechnische zaken en projectmatig kan werken;
  • minimaal een dagdeel in de week tijd heeft voor parochiewerk;
  • beschikt over communicatieve vaardigheden;
  • lid is van de Rooms-Katholieke kerk, kerkelijk betrokken en benoembaar door de bisschop;
  • bij voorkeur bestuurlijke ervaring heeft.

Ondersteuning:

Het bestuurslid voor gebouwen wordt in uitvoerende zin ondersteund door externe deskundigen van een bouwtechnisch bureau. Ook is interne ondersteuning aanwezig via het secretariaat.
Door het bestuur is een commissie ingesteld die lopende trajecten van herbestemming van kerkgebouwen en voormalige pastorieën begeleidt.

Nadere informatie:

kan worden verkregen bij de vicevoorzitter van het bestuur, de heer Jos Rosendaal, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-11151949.  Benoeming geschiedt door de aartsbisschop van Utrecht voor een termijn van vier jaar. Het lidmaatschap van het parochiebestuur is onbezoldigd, voor gemaakte kosten is de vergoedingsregeling van toepassing.

Reageren:

kan per mail of schriftelijk bij de secretaris van het parochiebestuur, de heer Johannes Hoekstra: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / Parochiesecretariaat HH. Paulus en Ludger,
t.a.v. de heer J.E. Hoekstra, Nieuwstad 12, 7141 BD Groenlo.